Termenii si conditiile de utilizare pentru
Aplicatia Raiconnect
Va rugam sa cititi integral cu atentie prezentul document. Prin utilizarea Aplicatiei Raiconnect
recunoasteti faptul ca ati citit, ati inteles si sunteti de acord cu Termenii si conditiile de
utilizare pentru Aplicatia Raiconnect. Banca isi rezerva dreptul de a modifica continutul
serviciilor in orice moment si pe cale de consecinta acesti Termeni si conditii se pot modifica
oricand pe viitor. Orice modificari va vor fi aduse la cunostinta in cadrul Aplicatiei
Raiconnect. Prin continuarea accesarii Aplicatiei Raiconnect sunteti de acord cu aceste
modificari.
1. Definirea unor termeni
„Banca”/„Raiffeisen Bank”
- Raiffeisen Bank S.A. persoana juridica romana, administrata in sistem dualist, cu sediul in
Cladirea Sky Tower, Calea Floreasca nr. 246 C, Etajele 2-7,10,15 Sector 1, Bucuresti, numar de
ordine in RegistrulComertului J40/44/1991, inmatriculata in Registrul Bancar sub nr.
RB-PJR-40-009/1999, cod unic de inregistrare 361820, cod de inregistrare fiscala in scopuri de
TVA RO361820, avand un capital social in suma de 1.200 mil lei,
„Clientul”
– clientul persoana fizica si/sau persoana juridica, inclusiv entitatea fara personalitate
juridica, selectat de catre Banca pentru a contracta Serviciul Raiconnect si care va avea acces
la Aplicatie in baza unui Link trimis de Banca pentru descarcarea acestei aplicatii, conform
sectiunii
3. Cum accesezi Aplicatia Raiconnect;
„Utilizator”
- Clientul persoana fizica sau titularul/reprezentantul legal al Clientului persoana
juridica/entitate fara personalitate juridica care utilizeaza Aplicatia Raiconnect;
"Link"
înseamnă o legătură cu o singură utilizare către aplicatia Raiconnect, comunicata de Banca
catre Utilizator prin mesaj de tip e-mail, la ultima adresa de email personala declarata Bancii
de Utilizator, in vederea descarcarii aplicatiei Raiconnect si conectarii initiale.
„Aplicatia Raiconnect”/”Aplicatia”
- aplicatie informatica securizata instalata pe un dispozitiv mobil care are sistem de operare
Android/IOS (versiunile mentionate in cadrul sectiunii 4. Care sunt cerintele tehnice necesare
utilizarii aplicatiei?) si care reprezinta un canal alternativ de comunicare cu
Responsabil
bancar al Clientului, fara a fi necesara deplasarea in agentiile Raiffeisen Bank.
Aplicatia functioneaza ca o aplicatie de business prin care se pot efecta apeluri voce si video
„Termeni si conditii de utilizare pentru Aplicatia Raiconnect”
– Prezentele Termenii si conditiile din cuprinsul prezentului document, acceptat de Client, prin
Utilizator, la momentul descarcarii Aplicatiei Raiconnect din magazinul Google Play/App Store .
“Contract”
- Prezentele Termeni si Conditii de utilizare pentru Aplicatia Raiconnect impreuna cu documentul
intitulat "Termeni si conditii pentru furnizarea Serviciului Raiconnect ”, acceptat de Client,
prin Utilizator, prin semnarea cu semnatura electronica calificata, dupa inrolarea in Aplicatia
Raiconnect, „Ghidul de utilizare a aplicatiei Raiconnect” si Instructiunile cuprinse in
ecranele aplicatiei Raiconnect formeaza impreuna Contractul de furnizare a Serviciului
Raiconnect
“Contract specific”
- contractul dintre Banca si Client care are ca obiect achizitionarea unui produs sau serviciu
oferit de catre Banca,
OTP (One time password)
- un cod unic asociat fiecarui apel, furnizat fiecarui Utilizator in parte, prin mesaj de tip
SMS la ultimul/cel mai recent numar de telefon mobil personal declarat Bancii de Utilizator
“Resincronizare token“
- procedura de autentificare a Utilizatorului in relatia cu Clientul persoana juridica/entitate
fara personalitate juridica, ulterior logarii in Aplicatia Raiconnect, care consta in
parcurgerea urmatoarelor etape: (i) dupa logarea in Aplicatia Raiconnect Responsabilul bancar
solicita Utilizatorului codul de utilizator al user-ului de tip Administrator din
cadrul Serviciului Raiffeisen Online, (ii) ulterior, Responsabilul bancar comunica
Utilizatorului un cod de resincronizare token si ii solicita acestuia sa introduca codul in
token; (iii) in vederea introducerii acestui cod in token, este necesar ca Utilizatorul sa
introduca in token codul PIN care ii permite folosirea tokenului, sa acceseze functia „Resync”
si sa introduca codul de resincronizare; (iv) dupa introducerea codului de resincronizare in
functia „Resync”, tokenul va genera o parola afisata pe ecran; Utilizatorul va comunica aceasta
parola catre Responsabilul bancar; (v) Daca toate datele au fost introduse corect,
operatiunea de identificare a Utilizatorului se finalizeaza cu success. In cazul in care
Utilizatorul detine aceasta calitate in relatia cu mai multi Clienti de tip persoana
juridica/entitate fara personalitate juridica si/sau calitatea de client persoana fizica al
Serviciului Raiconnect, se considera ca autentificarea a fost realizata cu succes in relatie
cu toti Clientii pe care ii reprezinta Utilizatorul si/sau in relatia cu calitatea de client
persoana fizica a serviciului, fara a fi necesara parcurgerea acestei proceduri pentru fiecare
Client in parte sau utilizarea tokenului alocat pentru fiecare Client de tip persoana
juridica/entitate fara personalitate juridica in parte.
"Responsabil bancar"
- angajat al Bancii care comunica cu Utilizatorul in cadrul Aplicatiei Raiconnect; in cazul in
care Utilizatorul detine dubla calitate, atata de Utilizator al unui Client de tip persoana
juridica/entitate fara personalitate juridica, si calitatea de client persoana fizica al
Serviciului Raiconnect, acesta trebuie sa se adreseze Responsabilului bancar aferent
segmentului de clientela pentru care se doreste utilizarea Serviciului Raiconnect
Serviciul” Raiffeisen Online”
– serviciul electronic oferit de Banca Clientului persoana juridica/entitate fara
personalitate juridica, prin intermediul caruia Clientul poate efectua operatiuni bancare la
distanta prin Internet
„Serviciul Raiconnect”
– serviciul oferit de Banca Clientului, prin intermediul Aplicatiei Raiconnect, care permite
Clientului sa comunice cu Banca, personal ( in cazul Clientului persoana fizica) si/sau prin
intermediul Utilizatorului ( in cazul Clientului persoana juridica/entitate fara personalitate
juridical), in scopul efectuarii oricareia dintre operatiunile mentionate in "Termeni si
conditii pentru furnizarea Serviciului Raiconnect ”, acceptat de Client, prin semnarea cu
semnatura electronica calificata, dupa inrolarea in aplicatia Raiconnect.
„Token”
– element de securitate constand intr-un dispozitiv folosit de Utilizator al unui Client
persoana juridica/entitate fara personalitate juridica pentru autorizarea operattiunilor in
cadrul Serviciului Raiffeisen Online; prin intermediul mecanismului de Resincronizare token
Utilizatorul cu rol de Administrator serviciu se va putea autentifica in vederea confirmarii
inrolarii in Serviciul Raiconnect;
Raiffeisen Bank depune toate eforturile impotriva utilizarii necorespunzatoare a acestei
Aplicatii. In acest sens, Raiffeisen Bank va monitoriza modul de utilizare a Aplicatiei pentru
a se asigura ca acesta corespunde prezentilor Termeni si Conditii si ca serviciile sunt folosite
in mod adecvat.
2. Cum functioneaza Aplicatia Raiconnect
Prin intermediul Aplicatiei Raiconnect se pot realiza urmatoarele modalitati de interactionare
intre Banca si Utilizator:
- apel audio si video
- programare intalnire in calendar
-
programul de accesare a functionalitatilor RaiConnect disponibile prin Responsabilul
bancar este 9:00-17:30 pentru clienti IMM si 09:30-17:00 pentru clientii Persoane Fizice.
-
comunicarea cu Responsabilul bancar se va face exclusiv in limba romana
3. Cum te inrolezi in Aplicatia Raiconnect:
-
Utilizatorul primeste un Link pe adresa de email declarata in relatia cu Banca
-
Utilizatorul trebuie sa acceseze Link-ul primit in urma caruia va fi trimis in store
pentru download app varianta adroid sau Ios. Astfel, Utilizatorul trebuie trebuie sa
descarce Aplicatia special creata, pe care o gaseste in Apple Store sau in Google Play
-
Dupa ce a descarcat Aplicatia, codul de utilizator care este adresa de email care este
inregistrata in evidentele Bancii va aparea implicit, iar Utilizatorul isi va seta
parola.
4.Care sunt cerintele tehnice necesare utilizarii aplicatiei?
4.1 Utilizatorul trebuie:
sa detina un dispozitiv mobil cu sistem de operare Android sau IOS care sa indeplineasca
urmatoarele conditii:
-
Pentru Android, versiunea minima este Android 4.4+, iar pentru iPhone, versiunea minima
este IOS 10.0
-
Dispozitivul mobil sa fie conectat la internet.
4.2 Conditii de utilizare a Serviciului Raiconnect
4.2.1 Conditiile generale pe care Clientul trebuie sa le indeplineasca, cumulativ, pentru a
utiliza Serviciul Raiconnect, sunt urmatoarele:
-
Clientul trebuie sa detina cel putin un cont curent activ in lei, EUR sau USD sau Card
de credit, deschis la Banca
-
Utilizatorul trebuie sa aiba activa Aplicatia Raiconnect;
-
Contractul pentru furnizarea Serviciului Raiconnect trebuie sa fie in vigoare
4.2.2. Mijloace tehnice necesare utilizarii Serviciului de catre Utilizator
Accesul la Serviciul Raiconnect se realizeaza prin Internet si necesita utilizarea:
-
Unui terminal avand sistem de operare Android 4.4+ sau iOS 10+.
-
Acces la internet care sa fie compatibil cu conditiile de securitate impuse de Banca.
-
Aplicatia pusa la dispozitie de catre Banca, in functie de tipul telefonului detinut de
Utilizator, conform instructiunilor disponibile in cadrul Aplicatiei Raiconnect,
Aplicatie ce trebuie descarcata de catre Utilizator.
In vederea accesarii Serviciului Raiconnect, Clientul, prin Utilizatorul sau, trebuie sa
utilizeze o conexiune care sa-i permita accesul la Internet, Banca neavand fata de Client
obligatia de a-i pune la dispozitie mijloacele necesare realizarii conectarii la Serviciu.
Este obligatoriu ca dupa prima accesare/conectare in cadrul Aplicatiei Raiconnect, Clientul,
prin intermediul Utilizatorului, sa semneze cu semnatura electronica calificata
“Termeni si conditii privind Serviciul Raiconnect”, documentul in format electronic fiindu-i pus
la dispozitie de catre Responsabilul bancar. In ipoteza in care Utilizatorul reprezinta
mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica si/sau doreste
activarea Serviciului Raiconnect si in calitate de client persoana fizica a acestui serviciu,
acesta va putea utiliza Aplicatia Raiconnect atat pentru calitatea sa de client persoana fizica,
cat si pentru calitarea de Utilizator al unui client persoana juridica/entitate fara
personalitate juridica cu conditia sa semneze cu semnatura electronica calificata documentatia
contractuala specifica pentru activarea Serviciului Raiconnect pentru fiecare calitate in parte.
respectiv pentru fiecare Client in parte
In cazul in care Utilizatorul detine Semnatura electronica calificata
(a contractat direct certificatul digital calificat pentru QES)
, documentul electronic va fi comunicat prin posta electronica, la ultima adresa de email
personala declarata de Utilizator Bancii. In cazul in
care Utilizatorul nu detine Semnatura electronica calificata sau decide sa contracteze
serviciile de emitere a
certificatul digitalui calificat pentru semnatura electronica calificata prin intermediul
Bancii, contractarea serviciilor si semnarea documentatiei contractuale in format electronic
se vor efectua prin intermediul platformei pusa la dispozitie de prestatorul de servicii de
incredere recomandat de Banca, Utilizatorul urmand sa primeasca pe adresa de email personala
un link prin care sa efectueze conectarea la respectiva platforma.
In cazul Clientilor persoane juridice/entitati fara personalitate juridica, pentru activarea
Serviciului Raiconnect, in cadrul primei interactiuni cu Responsabilul bancar este obligatorie
parcurgerea etapei de autentificare prin Resincronicare token. Daca Clientul de tip persoana
juridica/entitate fara personalitate juridica nu detine Serviciul Raiffeisen Online sau daca nu
a fost posibila parcurgerea etapei de autentificare prin Resincronizare token, dupa semnarea cu
QES a “Termenilor si conditiilor privind Serviciul Raiconnect”, Banca va contacta Utilizatorul
care a semnat la numarul de telefon mobil personal inregistrat in sistemul bancii la cea mai
recenta actualizare a datelor sale, in vederea confirmarii consimtamantului; identificarea in
cadrul acestui apel telefonic se va efectua prin solicitarea datelor proprii de identificare
ale persoanei apelate si ale Clientului,
iar in cazul in care nu se poate realiza identificarea sau nu se
confirma consimtamantul exprimat prin prezenta cerere, Contractul privind Serviciul Raiconnect
nu se considera valabil incheiat.
5. Costuri Aplicatie:
Pentru instalarea si utilizarea Aplicatiei, Banca va percepe un abonament de utilizare a
Serviciului Raiconnect, conform grilei de Taxe si Comisioane in vigoare.
6. Autentificarea Utilizatorului pentru accesarea si utilizarea Aplicatiei Raiconnect.
Aplicatia poate fi utilizata astfel:
Pentru inrolare in varianta aplicatie mobile se va accesa Linkul din invitatie pentru creare
cont, se va descarca aplicatia din Google Play/ Apple Store in functie de sistemul de operare al
dispozitivului mobil detinut de catre Utilizator. Autentificarea Utilizatorul in Aplicatie se
face pe baza introducerii de catre Utilizator a adresei sale de email si a parolei (create de
catre Utilizator).
Cum se logheaza ulterior Utilizatorul in Aplicatia Raiconnect
- acceseaza Aplicatia Raiconnect
- introduce codul de utilizator si parola setata
- initiaza apel audio/video
- in cazul in care Responsabilul bancar este disponibil si accepta apelul, acesta va
solicita Utilizatorului comunicarea OTP trimis de Banca
- in cadrul apelului Utilizatorul se va autentifica cu OTP primit; in cazul in care nu a primit
OTP sau acesta nu corespunde, se va repeta procedura de autentificare.
In cazul Utilizatorului in relatie cu mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara
personalitate juridica, procedura de autentificare se considera indeplinita in raport cu toti
Clientii. In cazul in care Utilizatorul detine si calitatea de client persoana fizica al
Serviciului Raiconnect, daca doreste sa efectueze operatiuni in aceasta calitate, trebuie sa ia
legatura cu Responsabilul bancar acestei categorii de clienti, fiind necesara
parcurgerea din nou a procedurii de autentificare
Utilizatorul intelege si este de acord ca este responsabil pentru pastrarea confidentialitatii
si protejarea securitatii informatiilor/datelor privind accesarea si utilizarea Aplicatiei.
Aplicatia Raiconnect va fi folosita exclusiv de Utilizator, fiind interzisa transmiterea ei si a
credentialelor sale catre o terta persoana.
Clientul se obliga sa notifice Raiffeisen Bank imediat, fara intarzieri nejustificate, atunci
cand sesizeaza lipsa, furtul, insusirea ilegala sau utilizarea neautorizata a
informatiilor/datelor privind accesarea si utilizarea Aplicatiei, precum si a dispozitivului
mobil utilizat. De asemenea, ii revine obligatia sa notifice Raiffeisen Bank imediat, fara
intarzieri nejustificate, cu privire la orice alta incalcare a confidentialitatii/securitatii
Aplicatiei de care are cunostinta
Raiffeisen Bank recomanda de asemenea Utilizatorilor sa nu divulge metoda de deblocare a
dispozitivului mobil si sa nu dezvaluie parola aferenta contului de Utilizator in cadrul
Aplicatiei altor persoane; permitand unor terti acces la dispozitivul mobil sau la parola
aferenta contului de Utilizator in cadrul Aplicatiei, Utilizatorii isi asuma
responsabilitatea pentru toate consecintele ce pot decurge dintr-o astfel de conduita.
7. Declaratii si garantii ale Utilizatorului
In scopul utilizarii Aplicatiei Raiconnect, declarati si garantati urmatoarele:
-
ca aveti dreptul, autoritatea si capacitate deplina de exercitiu;
-
ca nu comunicati parola Aplicatiei unor terti, intrucat prin divulgarea acesteia va
expuneti riscului de accesare neautorizata de catre terti a informatiilor comunicate
prin intermediul Aplicatiei;
-
va obligati sa notificati Banca imediat de orice utilizare neautorizata a Aplicatiei sau
de orice incalcare a securitatii Aplicatiei de care deveniti constient sau pe care in
mod rezonabil ar trebui sa o suspectati;
-
va obligati sa anuntati Banca in cazul pierderii sau furtului dispozitivului mobil pe
care este instalata Aplicatia Raiconnect;
-
ca nu veti oferi informatii eronate sau false despre identitatea sau intentiile
dumneavoastra in legatura cu utilizarea Aplicatiei;
-
ca veti asigura si mentine securitatea dispozitivului mobil, conform recomandarilor
producatorului si a bunelor practici;
-
ca veti actualiza sistemul de operare conform recomandarilor producatorului
dispozitivului mobil si ca utilizati doar versiunile oficiale ale sistemului de operare
furnizat de acesta;
-
sa respectati masurile de securitate ale sistemelor de operare recomandate de
producatorul de dispozitive mobile;
-
ca veti instala Aplicatia Raiconnect pusa la dispozitie de Banca doar din magazinul
dedicat - Google Play Store sau Apple Store – in functie de sistemul de operare (Android
sau Ios) al dispozitivului mobil pe care il detineti.
-
sa nu instalati aplicatii din surse neoficiale, deoarece acestea ar putea compromite
securitatea Aplicatiei;
-
ca nu veti incalca orice drept prevazut prin lege, drepturi de proprietate, drepturi
intangibile, dreptul privind confidentialitatea sau datele cu caracter personal ale
altora;
-
ca nu veti utiliza continutul Aplicatiei contrar Termenilor si conditiilor, respectiv
in scopuri neautorizate, precum, dar fara a se limita la copierea, distribuirea sau
modificarea acesteia;
-
ca ati citit prezentii Termeni si conditii, ca sunteti de acord cu acestia;
-
ca ati citit si luat la cunostinta sectiunea de mai jos, referitoare la prelucrarea
datelor cu caracter personal in cadrul Aplicatiei Raiconnect, in vederea utilizarii
Aplicatiei;
8. Incetarea Serviciului Raiconnect
8.1 Incetarea contractului aferent Serviciului Raiconnect disponibil prin utilizarea Aplicatiei
Raiconnect poate interveni in oricare din urmatoarele situatii:*
a.
Oricand, prin acordul partilor, exprimat in scris;
b.
Prin reziliere, in cazul in care una din parti nu-si executa obligatiile contractuale
sau le executa in mod necorespunzator. Rezilierea opereaza de plin drept, fara punere in
intarziere si fara interventia instantelor judecatoresti, prin simpla notificare
prealabila a celeilalte parti cu privire la interventia rezilierii; in caz de reziliere
de catre Banca, aceasta va dezactiva contul Clientului in termen de o zi de la
trimiterea notificarii de reziliere;
c.
In caz de forta majora, cand evenimentul de forta majora dureaza mai mult de 30 de zile
calendaristice;
d.
prin denuntarea unilaterala de catre oricare din parti; in cazul in care Clientul
doreste denuntarea contractului, are posibilitatea de dezactivare a Aplicatiei
Raiconnect; in cazul in care contractul este denuntat de catre Banca, denuntarea devine
efectiva la data expirarii unui termen de 30 de zile de la data notificarii Clientului,
la expirarea acestui termen fiind dezactivat contul Clientului in Aplicatia Raiconnect;
e.
Clientul inceteaza sa mai detina cel putin un cont curent activ denominat in Lei, EUR
sau USD, deschis la Banca; in aceasta situatie, Banca va dezactiva contul Clientului in
Aplicatia Raiconnect;
f.
prin retragerea produsului de catre Banca, cu respectarea unui termen de preaviz de cel
putin 30 de zile, la expirarea acestui termen fiind dezactivat contul Clientului in
Aplicatia Raiconnect.
In ipoteza in care Utilizatorul reprezinta mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate
fara personalitate juridica si/sau detine si calitatea de Client persoana fizica al Serviciului
Raiconnect, iar contractul aferent Serviciului Raiconnect nu inceteaza in raport cu toti acesti
Clienti, contul Utilizatorului in Aplicatia Raiconnect va fi mentinut pentru derularea
contractelor ramase in vigoare.
In ipoteza in care Utilizatorul nu mai detine calitatea de reprezentant legal/titular al
Clientului, contul acestuia in aplicatia Raiconnect va fi inactivat, iar Clientul poate derula
in continuare Serviciul Raiconnect prin desemnarea unui nou Utilizator care indeplineste
conditiile mentionate in prezentul document; in ipoteza in care Utilizatorul reprezinta mai
multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica, iar calitatea sa de
reprezentant legal/titular nu inceteaza in raport cu toti acesti Clienti, contul Utilizatorului
in Aplicatia Raiconnect va fi mentinut pentru derularea contractelor in relatie cu Clientii cu
care isi mentine aceasta calitate.
8.2 Contractele specifice incheiate raman in vigoare pe durata pentru care au fost incheiate.
9. Blocarea/suspendarea Aplicatiei Raiconnect
-
Banca poate suspenda temporar - toate sau o parte - din functionalitatile care se pot
accesa prin Aplicatia Raiconnect in oricare din urmatoarele situatii: (i) modificarile
legislative o impun; (ii) la initiativa Bancii, din motive tehnice ( inclusiv in cazul
unor probleme tehnice provocate de un tert furnizor de servicii de telecomunicatii) sau
de securitate sau cand sunt asigurate serviciile de mentenanta pentru Aplicatia
Raiconnect. O asemenea suspendare va fi notificata Clientului/Utilizatorului de catre
Banca de indata ce aceasta ia la cunostinta de acest fapt.
-
Banca isi rezerva dreptul de a bloca accesul la Aplicatia Raiconnect in cazul in care
Clientul/Utilizatorul nusi respecta oricare dintre obligatiile contractuale asumate prin
Contract si/sau in cazul folosirii necorespunzatoare a Aplicatiei Raiconnect. Blocarea
accesului la Aplicatie va fi comunicata Utilizatorului imediat dupa blocare, in cadrul
Aplicatiei Raiconnect sau prin mesaj de tip SMS, trimis la ultimul numar de telefon
personal declarat de Utilizator Bancii. In aceasta situatie va fi blocata si
reinstalarea Aplicatiei de catre Utilizator.
-
In cazul pierderii/furtului sau folosirii fara consimtamantul Utilizatorului a
dispozitivului pe care este instalata Aplicatia Raiconnect sau a unor eventuale
utilizari ale elementelor de securitate de catre terte persoane neautorizate,
Clientul/Utilizatorul este obligat sa anunte imediat Banca telefonic, apeland Serviciul
Call Center, pentru a se bloca accesul la Aplicatia Raiconnect .
-
Dupa introducerea a doua parole eronate, Aplicatia Raiconnect va fi blocata,
Utilizatorul avand posibilitatea sa recupereze parola din ecranul principal de logare
sectiunea ‘’am uitat parola’’- Utilizatorul va primi un Link de schimbare parola pe
adresa de mail.
-
Utilizatorul are posibilitatea de a solicita Bancii dezactivarea Aplicatiei prin
solicitarea adresata in cadrul Aplicatiei RaiConnect.
-
Raiffeisen Bank va informa in prealabil Utilizatorii sau, daca acest lucru nu este
posibil, imediat dupa blocarea/suspendarea utilizarii Aplicatiei, specificand motivele
blocarii/suspendarii, cu exceptia cazului in care furnizarea acestor informatii ar putea
compromite masurile rezonabile de securitate sau ar contraveni legii.
-
Raiffeisen Bank va reactiva Aplicatia, in functie de situatie, in cel mai scurt timp
posibil dupa eliminarea motivelor care au determinat blocarea/suspendarea initiala.
10. Modificarea Termenilor si Conditiilor Aplicatiei Raiconnect
Banca poate sa modifice oricand acesti Termeni si conditii, publicand documentul modificat in
Aplicatia Raiconnect. In acest caz, Utilizatorii vor fi notificati ulterior prin intermediul
Aplicatiei. Utilizarea Aplicatiei dupa data intrarii in vigoare a modificarilor va fi
considerata acceptare tacita a noilor Termeni si conditii. In cazul in care nu sunteti de acord
cu modificarile propuse, aveti posibilitatea sa denuntati unilateral contractul in termenul mai
sus mentionat si sa dezinstalati Aplicatia. Dezinstalarea Aplicatiei produce efecte doar pentru
viitor, fara a fi afectate actiunile dumneavoastra efectuate in Aplicatie anterior intrarii in
vigoare a modificarilor propuse.
In cazul in care, vor fi implementate noi functii ale Aplicatiei, acestea vor fi supuse
reglementarilor din prezentul document.
11. Proprietatea intelectuala
Utilizatorul declara in mod expres ca a luat la cunostinta de faptul ca toata creatia grafica,
continutul Aplicatiei si materialele accesate sunt detinute cu titlu legal de Banca.
Utilizatorul accepta ca orice software folosit in legatura cu Aplicatia contine informatii
confidentiale si se afla sub drept de proprietate, fiind protejate de legile privind dreptul de
proprietate intelectuala, industriala si alte legi aplicabile.
Utilizatorul se obliga sa nu reproduca, sa nu copieze, sa nu vanda, sa nu exploateze continutul
Aplicatiei, informatiile si/sau materialele la care are acces ca urmare a utilizarii acestei
Aplicatii, in tot sau in parte si/sau se obliga sa nu utilizeze Aplicatia decat in scopul permis
astfel cum a fost mentionat in Sectiunea 2 Cum functioneaza Aplicatia Raiconnect.
Utilizatorului ii este interzisa modificarea, copierea, inchirierea, cedarea, imprumutul,
vanzarea, distributia sau crearea unor materiale derivate bazate pe functionalitatile sau
programele folosite in cadrul Aplicatiei.
12. Pentru ce nu suntem responsabili
Furnizam Aplicatia Raiconnect doar pentru a fi utilizata de dumneavoastra personal, in calitate
de Utilizator. Clientul este responsabil pentru modul de utilizare a Aplicatiei.
Raiffeisen Bank nu poate fi tinuta responsabila pentru efectele generate de utilizarea
neconforma a Aplicatiei de catre Utilizator sau de catre terti, de eventualele costuri generate
de utilizarea Aplicatiei sau de accesul autorizat sau neautorizat al tertilor la anumite
informatii personale si/sau confidentiale sau la date cu caracter personal prin intermediul
Aplicatiei care rezulta exclusiv din modul in care este utilizata Aplicatia.
Daca permiteti altor persoane sa utilizeze dispozitivul mobil si/sau divulgati parola
dispozitivului mobil sau a Aplicatiei sunteti responsabil pentru toate operatiunile executate
prin intermediul Aplicatiei.
Pentru limitarea unor potentiale prejudicii aduse de utilizarea Aplicatiei de catre terti,
Raiffeisen Bank va recomanda sa nu instrainati/imprumutati dispozitivul mobil, sa nu divulgati
metoda de deblocare a acestuia, sa nu dezvaluiti parola Aplicatiei.
Raiffeisen Bank nu poate controla sistemul de operare al dispozitivului mobil folosit de catre
dvs. De aceea Raiffeisen Bank nu este responsabila de niciun fel de prejudicii cauzate
dispozitivului mobil, incluzand dar fara a se limita la orice bresa de securitate cauzate de
virusi, erori, inselaciuni, falsificare, omitere, intrerupere, defectiune, intarziere in
operatiuni sau transmisiuni, linii computerizate sau cadere a retelei, atac cibernetic sau
orice alta defectiune tehnica produsa.
Astfel, nu vom fi responsabili pentru nicio pierdere, dauna, prejudiciu direct sau indirect pe
care noi sau dumneavoastra nu am putut sa o prevedem in limite rezonabile la data la care ati
inceput sa folositi Aplicatia Raiconnect sau care nu se afla sub controlul nostru. Totodata, nu
vom fi responsabili de prejudicii rezultate din executarea unor operatiuni neautorizate generate
de expunerea dispozitivului dvs. mobil la virusi si/sau alte aplicatii/programe, precum si de
furtul acestuia.
De asemenea, nu vom fi responsabili pentru:
-
nicio pierdere sau dauna morala sau patrimoniala, cauzata de nerespectarea prezentilor
Termeni si conditii;
-
pentru pierderea sau coruperea continutului datelor dumneavoastra, daca pierderea sau
coruperea respectiva nu este cauzata de noi sau nu se afla sub controlul nostru. De
asemenea, va punem in vedere ca Raiffeisen Bank nu raspunde fata de dvs. si/sau fata de
terte parti pentru niciun fel de daune directe sau indirecte inclusiv, dar fara a se
limita la pierderi de profit, castiguri nerealizate si/sau nefructificarea unor
oportunitati de afaceri sau orice alte pierderi similare suferite de dvs. ca urmare
nefunctionarii sau functionarii necorespunzatoare a Aplicatiei.
13. Legea aplicabila
Prezentii Termeni si conditii au fost redactati in limba romana sunt guvernati de legea romana.
Partile vor solutiona neintelegerile legate de acesti Termeni si conditii pe cale amiabila, in
caz contrar, partile convin sa se adreseze instantelor judecatoresti competente.
14. Asistenta
Daca aveti orice problema legata de functionarea Aplicatiei Raiconnect, ne puteti contacta prin
intermediulserviciului de Call Center prin apelarea :
Pentru Clientii persoane fizice
-
nr.de telefon 0214082811 program non-stop. Numar cu tarif normal, apelabil din orice
retea, din tara si din strainanatate sau
-
0800811111- program non-stop.Numar apelabil gratuit din reteua Telekom Romania Mobile.
Pentru Clientii persoane juridice/entitati fara personalitate juridica
-
nr.de telefon 0214079090 program non-stop. Numar cu tarif normal, apelabil din orice
retea, din tara si din strainatate
15. Forta Majora si cazul fortuit
Raiffeisen Bank nu este raspunzatoare fata de Client pentru neindeplinirea oricarei obligatii in
cazul interventiei unui caz de forta majora/caz fortuit si in general, in cazul unui eveniment
care este dincolo de controlul sau, cat si pentru modul de operare, de conexiunea altor retele
nationale si/sau straine si pentru consecintele activitatilor si actiunile lor in general.
Cazul de forta majora poate fi, de exemplu dar nu limitativ: stare de razboi (fie declarat sau
nu),conflict armat, revolutie, insurectie, actiuni sau amenintari militare sau teroriste,
sabotaj, tulburari civile, greve sau alte actiuni in campul muncii, legi, regulamente, decizii
sau directive, catastrofe naturale, cutremur, incendiu, explozie, tulburari solare sau
meteorologice, urgente publice sau orice alta intamplare, care este dincolo de controlul Bancii.
16. Prelucrarea datelor cu caracter personal
In vederea furnizarii Serviciului Raiconnect, pentru asigurarea afisarii si utilizarii
corespunzatoare a functionalitatilor disponibile in cadrul Aplicatiei Raiconnect, precum si
pentru incheierea Contractelor Specifice, Banca prelucreaza datele cu caracter personal ale
Utilizatorului, in conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniul protectiei datelor
cu caracter personal (prevederile Regulamentului General privind Protectia Datelor nr. 679/2016
si ale legislatiei subsecvente).
In privinta prelucrarilor de date aferente operatiunilor solicitate de Utilizator realizate sau
incheiate prin intermediul Aplicatiei Raiconnect si Contractelor Specifice, prezenta sectiune se
completeaza in mod corespunzator cu (i) prevederile CGB-PF, respectiv cu ale CGB-PJ si cu (ii)
prevederile Politicii privind protectia datelor cu caracter personal si confidentialitatea
(„Politica de confidentialitate”), disponibila la link-ul:
https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/politica-de-confidentialitate/.
Scopuri si temeiuri de prelucrare
Banca prelucreaza date cu caracter personal dupa cum urmeaza:
-
in vederea incheierii si executarii Contractului si Contractelor Specifice, in masura in
care Utilizatorul intra intr-o relatie contractuala directa cu Banca (spre ex., Clientul
persoana fizica, Clientul persoana fizica autorizata/persoana fizica titular al
intreprinderii individuale/persoana fizica ce desfasoara in mod independent, in
conditiile legii, o profesie reglementata), pentru: incheierea, derularea si gestionarea
relatiei contractuale, prin furnizarea operatiunilor specifice Aplicatiei Raiconnect si
aferente fiecarui Contract Specific; asigurarea functionalitatii operatiunilor specifice
Serviciului Raiconnect, inclusiv prin asigurarea suportului tehnic si de mentenanta,
precum și pentru celelalte scopuri de prelucrare identificate in CGB-PJ, respectiv in
CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii, avand temei contractual;
-
in vederea indeplinirii obligatiilor legale ce incumba in sarcina Bancii pentru
scopurile de prelucrare identificate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de
confidentialitate a Bancii, avand ca temei obligatia legala, cum ar fi efectuarea
operatiunilor de identificare a Utilizatorului in contextul incheierii si desfasurarii
relatiei contractuale in nume propriu/in numele Clientului si care pot fi aplicabile in
functie de solicitarile pe care Utilizatorul le inainteaza Bancii prin intermediul
Aplicatiei Raiconnect;
-
in baza interesului legitim al Bancii in desfasurarea obiectului sau de activitate si in
vederea gestionarii in mod corespunzator a Serviciului Raiconnect, pentru: prelucrarea
datelor Utilizatorului care nu intra in relatie contractuala cu Banca, efectuarea
activitatilor de prelucrare pentru imbunatatirea functionalitatilor serviciilor si a
experientei clientilor inclusiv prin asigurarea suportului tehnic si a activitatilor de
mentenanta, prin identificarea eventualelor pierderi inregistrate in sistem si
realizarea de analize cu privire la activitatea Utilizatorului, precum si pentru
celelalte scopuri de prelucrare identificate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in
Politica de confidentialitate a Bancii si cele aferente celorlalte temeiuri de
prelucrare identificate in aceasta sectiune, in masura in care este cazul.
-
In baza consimtamantului Utilizatorului,
dupa cum urmeaza:
-
-
daca Utilizatorul va opta pentru incarcarea unei fotografii de profil in cadrul
Aplicatiei Raiconnect, Banca isi va intemeia activitatea de prelucrare a imaginii
Utilizatorului pe consimtamantul expres al acestuia, exprimat prin incarcarea/
inlocuirea, in mod direct de catre acesta, a fotografiei de profil in cadrul
Aplicatiei Raiconnect,pe toata durata in care Utilizatorul decide sa mentina
asociata contului de utilizator respectiva fotografie. Utilizatorul isi poate
retrage in orice moment consimtamantul privind prelucrarea imaginii sale (exprimat
prin incarcarea fotografiei), prin stergerea sau inlocuirea fotografiei incarcate,
fara a afecta legalitatea activitatilor de prelucrare efectuate inaintea retragerii.
Banca informeaza Utilizatorul ca fotografia sa nu va fi inregistrata intr-un sistem
biometric si nu va fi prelucrata in orice alte scopuri care nu au legatura cu
serviciul Raiconnect.
-
-
prelucrarea datelor cu caracter personal in scop de marketing direct, prin
comunicarea de informatii si/sau oferte personalizate cu privire la produse,
servicii si activitati ale Bancii si/sau ale partenerilor acesteia, daca
Utilizatorul si-a exprimat consimtamantul pentru acest scop in contextul relatiei
contractuale dintre Client cu Banca, preexistente utilizarii serviciului Raiconnect.
In aceasta categorie nu sunt incluse acele comunicari functionale sau operationale
aferente utilizarii serviciului Raiconnect si care sunt necesare pentru incheierea
sau executarea Contractului sau Contractelor specifice;
-
-
inregistrarea apelurilor video si audio desfasurate in contextul folosirii
Serviciului Raiconnect, pentru documentarea solicitarilor Utilizatorului si pentru
cresterea calitatii serviciilor oferite. In contextul primului apel realizat prin
Aplicatia Raiconnect, Responsabilul bancar va informa si va obtine acordul
Utilizatorilor cu privire la inregistrarea tuturor apelurilor realizate prin
Aplicatie, inregistrarea apelurilor video si audio fiind semnalizata si prin
semnalul sub forma de cerc de culoare rosie din partea de sus a ecranului in cadrul
fiecarui apel, continuarea lor reprezentand consimtamantul Utilizatorului .In cazul
in care nu este de acord cu inregistrarea apelurilor, Utilizatorul poate utiliza
celelalte canale de comunicare cu Responsabilul bancar. Pastrarea ulterioara
a inregistrarilor apelurilor se realizeaza in baza interesului legitim al Bancii,
pentru a putea demonstra, daca va fi cazul, inclusiv in instanta, conformarea cu
cerintele legale in relatia cu Clientul.
Consimtamantul furnizat de Utilizator poate fi retras in orice moment prin contactarea Bancii la
datele de contact indicate mai jos, in sub-sectiunea „Informatii suplimentare si datele de
contact ale Responsabilului privind Protectia Datelor”. Retragerea consimtamantului nu va afecta
legalitatea activitatilor de prelucrare efectuate anterior retragerii.
Categoriile de date cu caracter personal prelucrate si sursa acestora
In vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare aferente serviciului Raiconnect, Banca
prelucreaza categoriile de date cu caracter personal furnizate direct de catre Utilizator, cele
colectate din surse terte sau existente in sistemele Bancii ca urmare a relatiei contractuale
preexistente dintre Client cu Banca, de exemplu, nume, prenume, numar de telefon, adresa, email,
functie, imagine si voce, cod numeric personal (CNP), date privind autentificarea, fotografia
Utilizatorului (daca acesta decide sa asocieze o fotografie la profilul sau de utilizator al
serviciului Raiconnect), semnatura electronica. Informatii detaliate privind sursele si lista
categoriilor de date colectate din surse terte sunt disponibile in CGB-PJ, respective in CGB-PF
sau in Politica de confidentialitate a Bancii.
Banca nu prelucreaza datele biometrice din sistemul biometric al dispozitivului mobil al
Utilizatorului utilizat pentru autentificarea in Aplicatia Raiconnect, cum sunt amprenta
digitala si imaginea faciala a Utilizatorului. Aceste date si modelele biometrice asociate
acestora sunt si raman stocate pe dispozitivul mobil cu sistem de operare iOS (10+) sau
Android(5+) pe care Utilizatorul isi instaleaza Aplicatia Raiconnect si se supun regulilor de
prelucrare, inregistrare, stocare, comparare stabilite si comunicate prin intermediul
dispozitivului respectiv.
In anumite situatii, in vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare mentionate in prezentul
document, Banca poate sa prelucreze date cu caracter personal apartinand altor categorii de
persoane vizate, fara a beneficia insa de modalitatea practica de a asigura in mod direct
informarea acestor categorii de persoane. In acest context, este responsabilitatea
Utilizatorului (conform prevederilor incluse in CGB-PF, respectiv in CGB-PJ si in Politica de
confidentialitate a Bancii) sa informeze persoanele in cauza cu privire la prelucrarea datelor
lor cu caracter personal si sa obtina consimtamantul acestora privind prelucrarea datelor, in
masura in care este necesar, potrivit cerintelor aplicabile. Aceste prevederi sunt aplicabile si
in ipoteza in care fotografia incarcata de catre Utilizator in cadrul serviciului Raiconnect
reflecta imaginea altor persoane fizice decat Utilizatorul. In cazul in care Utilizatorul
furnizeaza Bancii date cu caracter personal apartinand altor categorii de persoane vizate,
Utilizatorul are obligatia de a furniza numai date exacte si actualizate. In acest sens, Banca
poate utiliza datele de contact apartinand unor astfel de categorii de persoane vizate in
vederea informarii persoanelor in cauza cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter
personal.
Refuzul de a furniza datele cu caracter personal poate determina imposibilitatea furnizarii
tuturor sau a unora dintre functionalitatile aferente serviciului Raiconnect ca urmare a
imposibilitatii Bancii de a indeplini scopurile de prelucrare.
Procesele decizionale individuale automatizate
Pentru a da curs operatiunilor solicitate de Utilizator prin Aplicatia Raiconnect, inclusiv in
vederea incheierii Contractelor specifice, este posibil ca Banca sa realizeze procese
decizionale individuale automatizate in conditiile detalitate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau
in Politica de confidentialitate a Bancii.
Destinatarii datelor cu caracter personal
Pentru indeplinirea scopurilor de prelucrare, Banca poate dezvalui datele cu caracter personal
catre urmatoarele categorii de destinatari: persoana vizata (in masura exercitarii dreptului de
acces conform legislatiei aplicabile in materie), reprezentantii Bancii, alte persoane fizice
sau juridice care prelucreaza datele personale in numele sau impreuna cu Banca, entitatile din
https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/cine-suntem/grupul-raiffeisen-in-romania/
sau
https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/cine-suntem/raiffeisen-bank-international/
<Grupul Raiffeisen>, parteneri contractuali ai Bancii si ai entitatilor din Grupul Raiffeisen,
altor utilizatori ai Aplicatiei Raiconnect in cazul in care Utilizatorul participa la grupuri de
discutii in cadrul Aplicatiei, autoritatea judecatoreasca, autoritati publice centrale,
autoritati publice locale.
Durata prelucrarii
In vederea realizarii scopurilor de prelucrare mentionate, Banca va prelucra datele cu caracter
personal pe durata indeplinirii serviciilor bancare, precum si ulterior, atunci cand exista o
necesitate de afaceri legitima pentru a proceda astfel (de exemplu, pentru a furniza persoanei
vizate informatiile solicitate sau pentru a ne respecta obligatiile legale, fiscale sau
contabile). Este posibil ca, in urma indeplinirii termenelor legale de arhivare, Banca sa
dispuna anonimizarea datelor, lipsindu-le astfel de caracterul personal si sa continue
prelucrarea datelor anonime pentru scopuri statistice.
Transferul datelor cu caracter personal
Utilizarea Aplicatiei Raiconnect nu implica un transfer al datelor cu caracter in state din
afara UE/SEE. Totusi, in vederea gestionarii operatiunilor solicitate prin Aplicatia Raiconnect,
respectiv incheierii Contractelor specifice, Banca poate sa transfere anumite categorii de date
cu caracter personal in afara Romaniei, potrivit celor detaliate in cadrul CGB-PJ, respectiv in
CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii.
Drepturile cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
Utilizatorul beneficiaza de urmatoarele drepturi in contextul prelucrarii de catre Banca a
datelor cu caracter personal: dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul la
rectificare, dreptul la stergerea datelor („dreptul de a fi uitat”), dreptul la restrictionarea
prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie, dreptul de a nu fi supus
unei decizii individuale automate si dreptul de a se adresa Autoritatii Nationale de
Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal sau instantelor competente, in masura in
care persoana vizata considera necesar. Continutul acestor drepturi este detaliat in cadrul
CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii.
Este posibil ca, in urma solicitarii de stergere a datelor, Banca sa anonimizeze aceste date
(lipsindu-le astfel de caracterul personal) si sa continue in aceste conditii prelucrarea pentru
scopuri statistice.
Informatii suplimentare si datele de contact ale Responsabilului privind Protectia Datelor
Pentru detalii suplimentare cu privire la activitatile de prelucrare efectuate de catre Banca,
precum si cu privire la drepturile de care Utilizatorul beneficiaza in acest context si pentru
exercitarea acestora, Utilizatorul poate sa se adreseze Bancii printr-o cerere scrisa, la
adresele oricareia dintre unitatile Bancii (pentru lista completa a unitatilor, Utilizatorul
poate sa acceseaze pagina
https://www.raiffeisen.ro/retea/
) sau printr-un e-mail catre Banca
in acest sens, la urmatoarea adresa: centrala@raiffeisen.ro.
De asemenea, Utilizatorul are posibilitatea de a contacta si Responsabilul privind Protectia
Datelor la nivelul Bancii, la urmatoarea adresa de e-mail:
dpo@raiffeisen.ro.