Termenii si conditiile de utilizare pentru

Aplicatia Raiconnect

Va rugam sa cititi integral cu atentie prezentul document. Prin utilizarea Aplicatiei Raiconnect recunoasteti faptul ca ati citit, ati inteles si sunteti de acord cu Termenii si conditiile de utilizare pentru Aplicatia Raiconnect. Banca isi rezerva dreptul de a modifica continutul serviciilor in orice moment si pe cale de consecinta acesti Termeni si conditii se pot modifica oricand pe viitor. Orice modificari va vor fi aduse la cunostinta in cadrul Aplicatiei Raiconnect. Prin continuarea accesarii Aplicatiei Raiconnect sunteti de acord cu aceste modificari.

1. Definirea unor termeni

„Banca”/„Raiffeisen Bank” - Raiffeisen Bank S.A. persoana juridica romana, administrata in sistem dualist, cu sediul in Cladirea Sky Tower, Calea Floreasca nr. 246 C, Etajele 2-7,10,15 Sector 1, Bucuresti, numar de ordine in RegistrulComertului J40/44/1991, inmatriculata in Registrul Bancar sub nr. RB-PJR-40-009/1999, cod unic de inregistrare 361820, cod de inregistrare fiscala in scopuri de TVA RO361820, avand un capital social in suma de 1.200 mil lei,

„Clientul” – clientul persoana fizica si/sau persoana juridica, inclusiv entitatea fara personalitate juridica, selectat de catre Banca pentru a contracta Serviciul Raiconnect si care va avea acces la Aplicatie in baza unui Link trimis de Banca pentru descarcarea acestei aplicatii, conform sectiunii 3. Cum accesezi Aplicatia Raiconnect;

„Utilizator” - Clientul persoana fizica sau titularul/reprezentantul legal al Clientului persoana juridica/entitate fara personalitate juridica care utilizeaza Aplicatia Raiconnect;
"Link" înseamnă o legătură cu o singură utilizare către aplicatia Raiconnect, comunicata de Banca catre Utilizator prin mesaj de tip e-mail, la ultima adresa de email personala declarata Bancii de Utilizator, in vederea descarcarii aplicatiei Raiconnect si conectarii initiale.

„Aplicatia Raiconnect”/”Aplicatia” - aplicatie informatica securizata instalata pe un dispozitiv mobil care are sistem de operare Android/IOS (versiunile mentionate in cadrul sectiunii 4. Care sunt cerintele tehnice necesare utilizarii aplicatiei?) si care reprezinta un canal alternativ de comunicare cu Responsabil bancar al Clientului, fara a fi necesara deplasarea in agentiile Raiffeisen Bank. Aplicatia functioneaza ca o aplicatie de business prin care se pot efecta apeluri voce si video

„Termeni si conditii de utilizare pentru Aplicatia Raiconnect” – Prezentele Termenii si conditiile din cuprinsul prezentului document, acceptat de Client, prin Utilizator, la momentul descarcarii Aplicatiei Raiconnect din magazinul Google Play/App Store .

“Contract” - Prezentele Termeni si Conditii de utilizare pentru Aplicatia Raiconnect impreuna cu documentul intitulat "Termeni si conditii pentru furnizarea Serviciului Raiconnect ”, acceptat de Client, prin Utilizator, prin semnarea cu semnatura electronica calificata, dupa inrolarea in Aplicatia Raiconnect, „Ghidul de utilizare a aplicatiei Raiconnect” si Instructiunile cuprinse in ecranele aplicatiei Raiconnect formeaza impreuna Contractul de furnizare a Serviciului Raiconnect

Contractul se completeaza, dupa caz, cu Conditiile Generale de Derulare a Operatiunilor Bancare pentru Persoane Juridice/Entitati fara personalitate juridica( "CGB-PJ" ) https://www.raiffeisen.ro/wps/wcm/connect/528b5829-f785-4e98-981a-b74cef865212/20210101-Conditii-generale-derulare-operatiuni-bancare-pentru-persoane-juridice.pdf?MOD=AJPERES , respectiv cu Conditiile Generale de Derulare a Operatiunilor Bancare pentru Persoane Fizice ( „CGB-PF” ) https://www.raiffeisen.ro/wps/wcm/connect/f68a5aa0-8d6f-4b7b-b7ab-de1edcd75789/20210101-Conditii-Generale-de-Derulare-a-Operatiunilor-Bancare-pentru-Persoane-Fizice.pdf?MOD=AJPERES si cu lista de Tarife si Comisioane, aplicabileClientilor.Persoane Fizice https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/informatii-utile/dobanzi-si-costuri-complete/ , respectiv Clientilor Persoane Juridice https://www.raiffeisen.ro/wps/wcm/connect/e0c14345-573d-4bff-983d-590af7a6bd38/20200901-Tarife-si-comisioane-IMM-si-Profesii-Liberale.pdf?MOD=AJPERES . Puteti consulta oricand CGB-PJ sau CGB-PF si lista de Tarife si Comisioane pe site-ul Bancii www.raiffeisen.ro. Aplicatia poate fi utilizata doar de catre Clientii Raiffeisen Bank.

“Contract specific” - contractul dintre Banca si Client care are ca obiect achizitionarea unui produs sau serviciu oferit de catre Banca,

OTP (One time password) - un cod unic asociat fiecarui apel, furnizat fiecarui Utilizator in parte, prin mesaj de tip SMS la ultimul/cel mai recent numar de telefon mobil personal declarat Bancii de Utilizator

“Resincronizare token“ - procedura de autentificare a Utilizatorului in relatia cu Clientul persoana juridica/entitate fara personalitate juridica, ulterior logarii in Aplicatia Raiconnect, care consta in parcurgerea urmatoarelor etape: (i) dupa logarea in Aplicatia Raiconnect Responsabilul bancar solicita Utilizatorului codul de utilizator al user-ului de tip Administrator din cadrul Serviciului Raiffeisen Online, (ii) ulterior, Responsabilul bancar comunica Utilizatorului un cod de resincronizare token si ii solicita acestuia sa introduca codul in token; (iii) in vederea introducerii acestui cod in token, este necesar ca Utilizatorul sa introduca in token codul PIN care ii permite folosirea tokenului, sa acceseze functia „Resync” si sa introduca codul de resincronizare; (iv) dupa introducerea codului de resincronizare in functia „Resync”, tokenul va genera o parola afisata pe ecran; Utilizatorul va comunica aceasta parola catre Responsabilul bancar; (v) Daca toate datele au fost introduse corect, operatiunea de identificare a Utilizatorului se finalizeaza cu success. In cazul in care Utilizatorul detine aceasta calitate in relatia cu mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica si/sau calitatea de client persoana fizica al Serviciului Raiconnect, se considera ca autentificarea a fost realizata cu succes in relatie cu toti Clientii pe care ii reprezinta Utilizatorul si/sau in relatia cu calitatea de client persoana fizica a serviciului, fara a fi necesara parcurgerea acestei proceduri pentru fiecare Client in parte sau utilizarea tokenului alocat pentru fiecare Client de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica in parte.

"Responsabil bancar" - angajat al Bancii care comunica cu Utilizatorul in cadrul Aplicatiei Raiconnect; in cazul in care Utilizatorul detine dubla calitate, atata de Utilizator al unui Client de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica, si calitatea de client persoana fizica al Serviciului Raiconnect, acesta trebuie sa se adreseze Responsabilului bancar aferent segmentului de clientela pentru care se doreste utilizarea Serviciului Raiconnect


Serviciul” Raiffeisen Online” – serviciul electronic oferit de Banca Clientului persoana juridica/entitate fara personalitate juridica, prin intermediul caruia Clientul poate efectua operatiuni bancare la distanta prin Internet

„Serviciul Raiconnect” – serviciul oferit de Banca Clientului, prin intermediul Aplicatiei Raiconnect, care permite Clientului sa comunice cu Banca, personal ( in cazul Clientului persoana fizica) si/sau prin intermediul Utilizatorului ( in cazul Clientului persoana juridica/entitate fara personalitate juridical), in scopul efectuarii oricareia dintre operatiunile mentionate in "Termeni si conditii pentru furnizarea Serviciului Raiconnect ”, acceptat de Client, prin semnarea cu semnatura electronica calificata, dupa inrolarea in aplicatia Raiconnect.

„Token” – element de securitate constand intr-un dispozitiv folosit de Utilizator al unui Client persoana juridica/entitate fara personalitate juridica pentru autorizarea operattiunilor in cadrul Serviciului Raiffeisen Online; prin intermediul mecanismului de Resincronizare token Utilizatorul cu rol de Administrator serviciu se va putea autentifica in vederea confirmarii inrolarii in Serviciul Raiconnect;

Raiffeisen Bank depune toate eforturile impotriva utilizarii necorespunzatoare a acestei Aplicatii. In acest sens, Raiffeisen Bank va monitoriza modul de utilizare a Aplicatiei pentru a se asigura ca acesta corespunde prezentilor Termeni si Conditii si ca serviciile sunt folosite in mod adecvat.

2. Cum functioneaza Aplicatia Raiconnect

Prin intermediul Aplicatiei Raiconnect se pot realiza urmatoarele modalitati de interactionare intre Banca si Utilizator:
  • apel audio si video
  • programare intalnire in calendar
  • programul de accesare a functionalitatilor RaiConnect disponibile prin Responsabilul bancar este 9:00-17:30 pentru clienti IMM si 09:30-17:00 pentru clientii Persoane Fizice.
  • comunicarea cu Responsabilul bancar se va face exclusiv in limba romana
3. Cum te inrolezi in Aplicatia Raiconnect:
  1. Utilizatorul primeste un Link pe adresa de email declarata in relatia cu Banca
  2. Utilizatorul trebuie sa acceseze Link-ul primit in urma caruia va fi trimis in store pentru download app varianta adroid sau Ios. Astfel, Utilizatorul trebuie trebuie sa descarce Aplicatia special creata, pe care o gaseste in Apple Store sau in Google Play
  3. Dupa ce a descarcat Aplicatia, codul de utilizator care este adresa de email care este inregistrata in evidentele Bancii va aparea implicit, iar Utilizatorul isi va seta parola.
4.Care sunt cerintele tehnice necesare utilizarii aplicatiei?

4.1 Utilizatorul trebuie: sa detina un dispozitiv mobil cu sistem de operare Android sau IOS care sa indeplineasca urmatoarele conditii:
  • Pentru Android, versiunea minima este Android 4.4+, iar pentru iPhone, versiunea minima este IOS 10.0
  • Dispozitivul mobil sa fie conectat la internet.
4.2 Conditii de utilizare a Serviciului Raiconnect

4.2.1 Conditiile generale pe care Clientul trebuie sa le indeplineasca, cumulativ, pentru a utiliza Serviciul Raiconnect, sunt urmatoarele:
  • Clientul trebuie sa detina cel putin un cont curent activ in lei, EUR sau USD sau Card de credit, deschis la Banca
  • Utilizatorul trebuie sa aiba activa Aplicatia Raiconnect;
  • Contractul pentru furnizarea Serviciului Raiconnect trebuie sa fie in vigoare
4.2.2. Mijloace tehnice necesare utilizarii Serviciului de catre Utilizator

Accesul la Serviciul Raiconnect se realizeaza prin Internet si necesita utilizarea:
  • Unui terminal avand sistem de operare Android 4.4+ sau iOS 10+.
  • Acces la internet care sa fie compatibil cu conditiile de securitate impuse de Banca.
  • Aplicatia pusa la dispozitie de catre Banca, in functie de tipul telefonului detinut de Utilizator, conform instructiunilor disponibile in cadrul Aplicatiei Raiconnect, Aplicatie ce trebuie descarcata de catre Utilizator.

In vederea accesarii Serviciului Raiconnect, Clientul, prin Utilizatorul sau, trebuie sa utilizeze o conexiune care sa-i permita accesul la Internet, Banca neavand fata de Client obligatia de a-i pune la dispozitie mijloacele necesare realizarii conectarii la Serviciu.

Este obligatoriu ca dupa prima accesare/conectare in cadrul Aplicatiei Raiconnect, Clientul, prin intermediul Utilizatorului, sa semneze cu semnatura electronica calificata “Termeni si conditii privind Serviciul Raiconnect”, documentul in format electronic fiindu-i pus la dispozitie de catre Responsabilul bancar. In ipoteza in care Utilizatorul reprezinta mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica si/sau doreste activarea Serviciului Raiconnect si in calitate de client persoana fizica a acestui serviciu, acesta va putea utiliza Aplicatia Raiconnect atat pentru calitatea sa de client persoana fizica, cat si pentru calitarea de Utilizator al unui client persoana juridica/entitate fara personalitate juridica cu conditia sa semneze cu semnatura electronica calificata documentatia contractuala specifica pentru activarea Serviciului Raiconnect pentru fiecare calitate in parte. respectiv pentru fiecare Client in parte In cazul in care Utilizatorul detine Semnatura electronica calificata (a contractat direct certificatul digital calificat pentru QES) , documentul electronic va fi comunicat prin posta electronica, la ultima adresa de email personala declarata de Utilizator Bancii. In cazul in care Utilizatorul nu detine Semnatura electronica calificata sau decide sa contracteze serviciile de emitere a certificatul digitalui calificat pentru semnatura electronica calificata prin intermediul Bancii, contractarea serviciilor si semnarea documentatiei contractuale in format electronic se vor efectua prin intermediul platformei pusa la dispozitie de prestatorul de servicii de incredere recomandat de Banca, Utilizatorul urmand sa primeasca pe adresa de email personala un link prin care sa efectueze conectarea la respectiva platforma.
In cazul Clientilor persoane juridice/entitati fara personalitate juridica, pentru activarea Serviciului Raiconnect, in cadrul primei interactiuni cu Responsabilul bancar este obligatorie parcurgerea etapei de autentificare prin Resincronicare token. Daca Clientul de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica nu detine Serviciul Raiffeisen Online sau daca nu a fost posibila parcurgerea etapei de autentificare prin Resincronizare token, dupa semnarea cu QES a “Termenilor si conditiilor privind Serviciul Raiconnect”, Banca va contacta Utilizatorul care a semnat la numarul de telefon mobil personal inregistrat in sistemul bancii la cea mai recenta actualizare a datelor sale, in vederea confirmarii consimtamantului; identificarea in cadrul acestui apel telefonic se va efectua prin solicitarea datelor proprii de identificare ale persoanei apelate si ale Clientului, iar in cazul in care nu se poate realiza identificarea sau nu se confirma consimtamantul exprimat prin prezenta cerere, Contractul privind Serviciul Raiconnect nu se considera valabil incheiat.

5. Costuri Aplicatie:

Pentru instalarea si utilizarea Aplicatiei, Banca va percepe un abonament de utilizare a Serviciului Raiconnect, conform grilei de Taxe si Comisioane in vigoare.

6. Autentificarea Utilizatorului pentru accesarea si utilizarea Aplicatiei Raiconnect.

Aplicatia poate fi utilizata astfel:

Pentru inrolare in varianta aplicatie mobile se va accesa Linkul din invitatie pentru creare cont, se va descarca aplicatia din Google Play/ Apple Store in functie de sistemul de operare al dispozitivului mobil detinut de catre Utilizator. Autentificarea Utilizatorul in Aplicatie se face pe baza introducerii de catre Utilizator a adresei sale de email si a parolei (create de catre Utilizator).

Cum se logheaza ulterior Utilizatorul in Aplicatia Raiconnect

- acceseaza Aplicatia Raiconnect
- introduce codul de utilizator si parola setata
- initiaza apel audio/video
- in cazul in care Responsabilul bancar este disponibil si accepta apelul, acesta va solicita Utilizatorului comunicarea OTP trimis de Banca
- in cadrul apelului Utilizatorul se va autentifica cu OTP primit; in cazul in care nu a primit OTP sau acesta nu corespunde, se va repeta procedura de autentificare.

In cazul Utilizatorului in relatie cu mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica, procedura de autentificare se considera indeplinita in raport cu toti Clientii. In cazul in care Utilizatorul detine si calitatea de client persoana fizica al Serviciului Raiconnect, daca doreste sa efectueze operatiuni in aceasta calitate, trebuie sa ia legatura cu Responsabilul bancar acestei categorii de clienti, fiind necesara parcurgerea din nou a procedurii de autentificare

Utilizatorul intelege si este de acord ca este responsabil pentru pastrarea confidentialitatii si protejarea securitatii informatiilor/datelor privind accesarea si utilizarea Aplicatiei.

Aplicatia Raiconnect va fi folosita exclusiv de Utilizator, fiind interzisa transmiterea ei si a credentialelor sale catre o terta persoana.

Clientul se obliga sa notifice Raiffeisen Bank imediat, fara intarzieri nejustificate, atunci cand sesizeaza lipsa, furtul, insusirea ilegala sau utilizarea neautorizata a informatiilor/datelor privind accesarea si utilizarea Aplicatiei, precum si a dispozitivului mobil utilizat. De asemenea, ii revine obligatia sa notifice Raiffeisen Bank imediat, fara intarzieri nejustificate, cu privire la orice alta incalcare a confidentialitatii/securitatii Aplicatiei de care are cunostinta

Raiffeisen Bank recomanda de asemenea Utilizatorilor sa nu divulge metoda de deblocare a dispozitivului mobil si sa nu dezvaluie parola aferenta contului de Utilizator in cadrul Aplicatiei altor persoane; permitand unor terti acces la dispozitivul mobil sau la parola aferenta contului de Utilizator in cadrul Aplicatiei, Utilizatorii isi asuma responsabilitatea pentru toate consecintele ce pot decurge dintr-o astfel de conduita.

7. Declaratii si garantii ale Utilizatorului

In scopul utilizarii Aplicatiei Raiconnect, declarati si garantati urmatoarele:
  • ca aveti dreptul, autoritatea si capacitate deplina de exercitiu;
  • ca nu comunicati parola Aplicatiei unor terti, intrucat prin divulgarea acesteia va expuneti riscului de accesare neautorizata de catre terti a informatiilor comunicate prin intermediul Aplicatiei;
  • va obligati sa notificati Banca imediat de orice utilizare neautorizata a Aplicatiei sau de orice incalcare a securitatii Aplicatiei de care deveniti constient sau pe care in mod rezonabil ar trebui sa o suspectati;
  • va obligati sa anuntati Banca in cazul pierderii sau furtului dispozitivului mobil pe care este instalata Aplicatia Raiconnect;
  • ca nu veti oferi informatii eronate sau false despre identitatea sau intentiile dumneavoastra in legatura cu utilizarea Aplicatiei;
  • ca veti asigura si mentine securitatea dispozitivului mobil, conform recomandarilor producatorului si a bunelor practici;
  • ca veti actualiza sistemul de operare conform recomandarilor producatorului dispozitivului mobil si ca utilizati doar versiunile oficiale ale sistemului de operare furnizat de acesta;
  • sa respectati masurile de securitate ale sistemelor de operare recomandate de producatorul de dispozitive mobile;
  • ca veti instala Aplicatia Raiconnect pusa la dispozitie de Banca doar din magazinul dedicat - Google Play Store sau Apple Store – in functie de sistemul de operare (Android sau Ios) al dispozitivului mobil pe care il detineti.
  • sa nu instalati aplicatii din surse neoficiale, deoarece acestea ar putea compromite securitatea Aplicatiei;
  • ca nu veti incalca orice drept prevazut prin lege, drepturi de proprietate, drepturi intangibile, dreptul privind confidentialitatea sau datele cu caracter personal ale altora;
  • ca nu veti utiliza continutul Aplicatiei contrar Termenilor si conditiilor, respectiv in scopuri neautorizate, precum, dar fara a se limita la copierea, distribuirea sau modificarea acesteia;
  • ca ati citit prezentii Termeni si conditii, ca sunteti de acord cu acestia;
  • ca ati citit si luat la cunostinta sectiunea de mai jos, referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul Aplicatiei Raiconnect, in vederea utilizarii Aplicatiei;
8. Incetarea Serviciului Raiconnect

8.1 Incetarea contractului aferent Serviciului Raiconnect disponibil prin utilizarea Aplicatiei Raiconnect poate interveni in oricare din urmatoarele situatii:*
a.
Oricand, prin acordul partilor, exprimat in scris;
b.
Prin reziliere, in cazul in care una din parti nu-si executa obligatiile contractuale sau le executa in mod necorespunzator. Rezilierea opereaza de plin drept, fara punere in intarziere si fara interventia instantelor judecatoresti, prin simpla notificare prealabila a celeilalte parti cu privire la interventia rezilierii; in caz de reziliere de catre Banca, aceasta va dezactiva contul Clientului in termen de o zi de la trimiterea notificarii de reziliere;
c.
In caz de forta majora, cand evenimentul de forta majora dureaza mai mult de 30 de zile calendaristice;
d.
prin denuntarea unilaterala de catre oricare din parti; in cazul in care Clientul doreste denuntarea contractului, are posibilitatea de dezactivare a Aplicatiei Raiconnect; in cazul in care contractul este denuntat de catre Banca, denuntarea devine efectiva la data expirarii unui termen de 30 de zile de la data notificarii Clientului, la expirarea acestui termen fiind dezactivat contul Clientului in Aplicatia Raiconnect;
e.
Clientul inceteaza sa mai detina cel putin un cont curent activ denominat in Lei, EUR sau USD, deschis la Banca; in aceasta situatie, Banca va dezactiva contul Clientului in Aplicatia Raiconnect;
f.
prin retragerea produsului de catre Banca, cu respectarea unui termen de preaviz de cel putin 30 de zile, la expirarea acestui termen fiind dezactivat contul Clientului in Aplicatia Raiconnect.
In ipoteza in care Utilizatorul reprezinta mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica si/sau detine si calitatea de Client persoana fizica al Serviciului Raiconnect, iar contractul aferent Serviciului Raiconnect nu inceteaza in raport cu toti acesti Clienti, contul Utilizatorului in Aplicatia Raiconnect va fi mentinut pentru derularea contractelor ramase in vigoare.
In ipoteza in care Utilizatorul nu mai detine calitatea de reprezentant legal/titular al Clientului, contul acestuia in aplicatia Raiconnect va fi inactivat, iar Clientul poate derula in continuare Serviciul Raiconnect prin desemnarea unui nou Utilizator care indeplineste conditiile mentionate in prezentul document; in ipoteza in care Utilizatorul reprezinta mai multi Clienti de tip persoana juridica/entitate fara personalitate juridica, iar calitatea sa de reprezentant legal/titular nu inceteaza in raport cu toti acesti Clienti, contul Utilizatorului in Aplicatia Raiconnect va fi mentinut pentru derularea contractelor in relatie cu Clientii cu care isi mentine aceasta calitate.

8.2 Contractele specifice incheiate raman in vigoare pe durata pentru care au fost incheiate.

9. Blocarea/suspendarea Aplicatiei Raiconnect
  1. Banca poate suspenda temporar - toate sau o parte - din functionalitatile care se pot accesa prin Aplicatia Raiconnect in oricare din urmatoarele situatii: (i) modificarile legislative o impun; (ii) la initiativa Bancii, din motive tehnice ( inclusiv in cazul unor probleme tehnice provocate de un tert furnizor de servicii de telecomunicatii) sau de securitate sau cand sunt asigurate serviciile de mentenanta pentru Aplicatia Raiconnect. O asemenea suspendare va fi notificata Clientului/Utilizatorului de catre Banca de indata ce aceasta ia la cunostinta de acest fapt.
  2. Banca isi rezerva dreptul de a bloca accesul la Aplicatia Raiconnect in cazul in care Clientul/Utilizatorul nusi respecta oricare dintre obligatiile contractuale asumate prin Contract si/sau in cazul folosirii necorespunzatoare a Aplicatiei Raiconnect. Blocarea accesului la Aplicatie va fi comunicata Utilizatorului imediat dupa blocare, in cadrul Aplicatiei Raiconnect sau prin mesaj de tip SMS, trimis la ultimul numar de telefon personal declarat de Utilizator Bancii. In aceasta situatie va fi blocata si reinstalarea Aplicatiei de catre Utilizator.
  3. In cazul pierderii/furtului sau folosirii fara consimtamantul Utilizatorului a dispozitivului pe care este instalata Aplicatia Raiconnect sau a unor eventuale utilizari ale elementelor de securitate de catre terte persoane neautorizate, Clientul/Utilizatorul este obligat sa anunte imediat Banca telefonic, apeland Serviciul Call Center, pentru a se bloca accesul la Aplicatia Raiconnect .
  4. Dupa introducerea a doua parole eronate, Aplicatia Raiconnect va fi blocata, Utilizatorul avand posibilitatea sa recupereze parola din ecranul principal de logare sectiunea ‘’am uitat parola’’- Utilizatorul va primi un Link de schimbare parola pe adresa de mail.
  5. Utilizatorul are posibilitatea de a solicita Bancii dezactivarea Aplicatiei prin solicitarea adresata in cadrul Aplicatiei RaiConnect.
  6. Raiffeisen Bank va informa in prealabil Utilizatorii sau, daca acest lucru nu este posibil, imediat dupa blocarea/suspendarea utilizarii Aplicatiei, specificand motivele blocarii/suspendarii, cu exceptia cazului in care furnizarea acestor informatii ar putea compromite masurile rezonabile de securitate sau ar contraveni legii.
  7. Raiffeisen Bank va reactiva Aplicatia, in functie de situatie, in cel mai scurt timp posibil dupa eliminarea motivelor care au determinat blocarea/suspendarea initiala.
10. Modificarea Termenilor si Conditiilor Aplicatiei Raiconnect

Banca poate sa modifice oricand acesti Termeni si conditii, publicand documentul modificat in Aplicatia Raiconnect. In acest caz, Utilizatorii vor fi notificati ulterior prin intermediul Aplicatiei. Utilizarea Aplicatiei dupa data intrarii in vigoare a modificarilor va fi considerata acceptare tacita a noilor Termeni si conditii. In cazul in care nu sunteti de acord cu modificarile propuse, aveti posibilitatea sa denuntati unilateral contractul in termenul mai sus mentionat si sa dezinstalati Aplicatia. Dezinstalarea Aplicatiei produce efecte doar pentru viitor, fara a fi afectate actiunile dumneavoastra efectuate in Aplicatie anterior intrarii in vigoare a modificarilor propuse.


In cazul in care, vor fi implementate noi functii ale Aplicatiei, acestea vor fi supuse reglementarilor din prezentul document.

11. Proprietatea intelectuala

Utilizatorul declara in mod expres ca a luat la cunostinta de faptul ca toata creatia grafica, continutul Aplicatiei si materialele accesate sunt detinute cu titlu legal de Banca.

Utilizatorul accepta ca orice software folosit in legatura cu Aplicatia contine informatii confidentiale si se afla sub drept de proprietate, fiind protejate de legile privind dreptul de proprietate intelectuala, industriala si alte legi aplicabile.

Utilizatorul se obliga sa nu reproduca, sa nu copieze, sa nu vanda, sa nu exploateze continutul Aplicatiei, informatiile si/sau materialele la care are acces ca urmare a utilizarii acestei Aplicatii, in tot sau in parte si/sau se obliga sa nu utilizeze Aplicatia decat in scopul permis astfel cum a fost mentionat in Sectiunea 2 Cum functioneaza Aplicatia Raiconnect.

Utilizatorului ii este interzisa modificarea, copierea, inchirierea, cedarea, imprumutul, vanzarea, distributia sau crearea unor materiale derivate bazate pe functionalitatile sau programele folosite in cadrul Aplicatiei.

12. Pentru ce nu suntem responsabili

Furnizam Aplicatia Raiconnect doar pentru a fi utilizata de dumneavoastra personal, in calitate de Utilizator. Clientul este responsabil pentru modul de utilizare a Aplicatiei.

Raiffeisen Bank nu poate fi tinuta responsabila pentru efectele generate de utilizarea neconforma a Aplicatiei de catre Utilizator sau de catre terti, de eventualele costuri generate de utilizarea Aplicatiei sau de accesul autorizat sau neautorizat al tertilor la anumite informatii personale si/sau confidentiale sau la date cu caracter personal prin intermediul Aplicatiei care rezulta exclusiv din modul in care este utilizata Aplicatia.

Daca permiteti altor persoane sa utilizeze dispozitivul mobil si/sau divulgati parola dispozitivului mobil sau a Aplicatiei sunteti responsabil pentru toate operatiunile executate prin intermediul Aplicatiei.

Pentru limitarea unor potentiale prejudicii aduse de utilizarea Aplicatiei de catre terti, Raiffeisen Bank va recomanda sa nu instrainati/imprumutati dispozitivul mobil, sa nu divulgati metoda de deblocare a acestuia, sa nu dezvaluiti parola Aplicatiei.

Raiffeisen Bank nu poate controla sistemul de operare al dispozitivului mobil folosit de catre dvs. De aceea Raiffeisen Bank nu este responsabila de niciun fel de prejudicii cauzate dispozitivului mobil, incluzand dar fara a se limita la orice bresa de securitate cauzate de virusi, erori, inselaciuni, falsificare, omitere, intrerupere, defectiune, intarziere in operatiuni sau transmisiuni, linii computerizate sau cadere a retelei, atac cibernetic sau orice alta defectiune tehnica produsa.

Astfel, nu vom fi responsabili pentru nicio pierdere, dauna, prejudiciu direct sau indirect pe care noi sau dumneavoastra nu am putut sa o prevedem in limite rezonabile la data la care ati inceput sa folositi Aplicatia Raiconnect sau care nu se afla sub controlul nostru. Totodata, nu vom fi responsabili de prejudicii rezultate din executarea unor operatiuni neautorizate generate de expunerea dispozitivului dvs. mobil la virusi si/sau alte aplicatii/programe, precum si de furtul acestuia.

De asemenea, nu vom fi responsabili pentru:
  • nicio pierdere sau dauna morala sau patrimoniala, cauzata de nerespectarea prezentilor Termeni si conditii;
  • pentru pierderea sau coruperea continutului datelor dumneavoastra, daca pierderea sau coruperea respectiva nu este cauzata de noi sau nu se afla sub controlul nostru. De asemenea, va punem in vedere ca Raiffeisen Bank nu raspunde fata de dvs. si/sau fata de terte parti pentru niciun fel de daune directe sau indirecte inclusiv, dar fara a se limita la pierderi de profit, castiguri nerealizate si/sau nefructificarea unor oportunitati de afaceri sau orice alte pierderi similare suferite de dvs. ca urmare nefunctionarii sau functionarii necorespunzatoare a Aplicatiei.
13. Legea aplicabila

Prezentii Termeni si conditii au fost redactati in limba romana sunt guvernati de legea romana.

Partile vor solutiona neintelegerile legate de acesti Termeni si conditii pe cale amiabila, in caz contrar, partile convin sa se adreseze instantelor judecatoresti competente.

14. Asistenta

Daca aveti orice problema legata de functionarea Aplicatiei Raiconnect, ne puteti contacta prin intermediulserviciului de Call Center prin apelarea :

Pentru Clientii persoane fizice
  • nr.de telefon 0214082811 program non-stop. Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din tara si din strainanatate sau
  • 0800811111- program non-stop.Numar apelabil gratuit din reteua Telekom Romania Mobile.
Pentru Clientii persoane juridice/entitati fara personalitate juridica
  • nr.de telefon 0214079090 program non-stop. Numar cu tarif normal, apelabil din orice retea, din tara si din strainatate
15. Forta Majora si cazul fortuit

Raiffeisen Bank nu este raspunzatoare fata de Client pentru neindeplinirea oricarei obligatii in cazul interventiei unui caz de forta majora/caz fortuit si in general, in cazul unui eveniment care este dincolo de controlul sau, cat si pentru modul de operare, de conexiunea altor retele nationale si/sau straine si pentru consecintele activitatilor si actiunile lor in general.

Cazul de forta majora poate fi, de exemplu dar nu limitativ: stare de razboi (fie declarat sau nu),conflict armat, revolutie, insurectie, actiuni sau amenintari militare sau teroriste, sabotaj, tulburari civile, greve sau alte actiuni in campul muncii, legi, regulamente, decizii sau directive, catastrofe naturale, cutremur, incendiu, explozie, tulburari solare sau meteorologice, urgente publice sau orice alta intamplare, care este dincolo de controlul Bancii.

16. Prelucrarea datelor cu caracter personal

In vederea furnizarii Serviciului Raiconnect, pentru asigurarea afisarii si utilizarii corespunzatoare a functionalitatilor disponibile in cadrul Aplicatiei Raiconnect, precum si pentru incheierea Contractelor Specifice, Banca prelucreaza datele cu caracter personal ale Utilizatorului, in conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniul protectiei datelor cu caracter personal (prevederile Regulamentului General privind Protectia Datelor nr. 679/2016 si ale legislatiei subsecvente).

In privinta prelucrarilor de date aferente operatiunilor solicitate de Utilizator realizate sau incheiate prin intermediul Aplicatiei Raiconnect si Contractelor Specifice, prezenta sectiune se completeaza in mod corespunzator cu (i) prevederile CGB-PF, respectiv cu ale CGB-PJ si cu (ii) prevederile Politicii privind protectia datelor cu caracter personal si confidentialitatea („Politica de confidentialitate”), disponibila la link-ul: https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/politica-de-confidentialitate/.

Scopuri si temeiuri de prelucrare

Banca prelucreaza date cu caracter personal dupa cum urmeaza:
  • in vederea incheierii si executarii Contractului si Contractelor Specifice, in masura in care Utilizatorul intra intr-o relatie contractuala directa cu Banca (spre ex., Clientul persoana fizica, Clientul persoana fizica autorizata/persoana fizica titular al intreprinderii individuale/persoana fizica ce desfasoara in mod independent, in conditiile legii, o profesie reglementata), pentru: incheierea, derularea si gestionarea relatiei contractuale, prin furnizarea operatiunilor specifice Aplicatiei Raiconnect si aferente fiecarui Contract Specific; asigurarea functionalitatii operatiunilor specifice Serviciului Raiconnect, inclusiv prin asigurarea suportului tehnic si de mentenanta, precum și pentru celelalte scopuri de prelucrare identificate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii, avand temei contractual;
  • in vederea indeplinirii obligatiilor legale ce incumba in sarcina Bancii pentru scopurile de prelucrare identificate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii, avand ca temei obligatia legala, cum ar fi efectuarea operatiunilor de identificare a Utilizatorului in contextul incheierii si desfasurarii relatiei contractuale in nume propriu/in numele Clientului si care pot fi aplicabile in functie de solicitarile pe care Utilizatorul le inainteaza Bancii prin intermediul Aplicatiei Raiconnect;
  • in baza interesului legitim al Bancii in desfasurarea obiectului sau de activitate si in vederea gestionarii in mod corespunzator a Serviciului Raiconnect, pentru: prelucrarea datelor Utilizatorului care nu intra in relatie contractuala cu Banca, efectuarea activitatilor de prelucrare pentru imbunatatirea functionalitatilor serviciilor si a experientei clientilor inclusiv prin asigurarea suportului tehnic si a activitatilor de mentenanta, prin identificarea eventualelor pierderi inregistrate in sistem si realizarea de analize cu privire la activitatea Utilizatorului, precum si pentru celelalte scopuri de prelucrare identificate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii si cele aferente celorlalte temeiuri de prelucrare identificate in aceasta sectiune, in masura in care este cazul.
  • In baza consimtamantului Utilizatorului, dupa cum urmeaza:
  • -
    daca Utilizatorul va opta pentru incarcarea unei fotografii de profil in cadrul Aplicatiei Raiconnect, Banca isi va intemeia activitatea de prelucrare a imaginii Utilizatorului pe consimtamantul expres al acestuia, exprimat prin incarcarea/ inlocuirea, in mod direct de catre acesta, a fotografiei de profil in cadrul Aplicatiei Raiconnect,pe toata durata in care Utilizatorul decide sa mentina asociata contului de utilizator respectiva fotografie. Utilizatorul isi poate retrage in orice moment consimtamantul privind prelucrarea imaginii sale (exprimat prin incarcarea fotografiei), prin stergerea sau inlocuirea fotografiei incarcate, fara a afecta legalitatea activitatilor de prelucrare efectuate inaintea retragerii. Banca informeaza Utilizatorul ca fotografia sa nu va fi inregistrata intr-un sistem biometric si nu va fi prelucrata in orice alte scopuri care nu au legatura cu serviciul Raiconnect.
  • -
    prelucrarea datelor cu caracter personal in scop de marketing direct, prin comunicarea de informatii si/sau oferte personalizate cu privire la produse, servicii si activitati ale Bancii si/sau ale partenerilor acesteia, daca Utilizatorul si-a exprimat consimtamantul pentru acest scop in contextul relatiei contractuale dintre Client cu Banca, preexistente utilizarii serviciului Raiconnect. In aceasta categorie nu sunt incluse acele comunicari functionale sau operationale aferente utilizarii serviciului Raiconnect si care sunt necesare pentru incheierea sau executarea Contractului sau Contractelor specifice;
  • -
    inregistrarea apelurilor video si audio desfasurate in contextul folosirii Serviciului Raiconnect, pentru documentarea solicitarilor Utilizatorului si pentru cresterea calitatii serviciilor oferite. In contextul primului apel realizat prin Aplicatia Raiconnect, Responsabilul bancar va informa si va obtine acordul Utilizatorilor cu privire la inregistrarea tuturor apelurilor realizate prin Aplicatie, inregistrarea apelurilor video si audio fiind semnalizata si prin semnalul sub forma de cerc de culoare rosie din partea de sus a ecranului in cadrul fiecarui apel, continuarea lor reprezentand consimtamantul Utilizatorului .In cazul in care nu este de acord cu inregistrarea apelurilor, Utilizatorul poate utiliza celelalte canale de comunicare cu Responsabilul bancar. Pastrarea ulterioara a inregistrarilor apelurilor se realizeaza in baza interesului legitim al Bancii, pentru a putea demonstra, daca va fi cazul, inclusiv in instanta, conformarea cu cerintele legale in relatia cu Clientul.
Consimtamantul furnizat de Utilizator poate fi retras in orice moment prin contactarea Bancii la datele de contact indicate mai jos, in sub-sectiunea „Informatii suplimentare si datele de contact ale Responsabilului privind Protectia Datelor”. Retragerea consimtamantului nu va afecta legalitatea activitatilor de prelucrare efectuate anterior retragerii.

Categoriile de date cu caracter personal prelucrate si sursa acestora

In vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare aferente serviciului Raiconnect, Banca prelucreaza categoriile de date cu caracter personal furnizate direct de catre Utilizator, cele colectate din surse terte sau existente in sistemele Bancii ca urmare a relatiei contractuale preexistente dintre Client cu Banca, de exemplu, nume, prenume, numar de telefon, adresa, email, functie, imagine si voce, cod numeric personal (CNP), date privind autentificarea, fotografia Utilizatorului (daca acesta decide sa asocieze o fotografie la profilul sau de utilizator al serviciului Raiconnect), semnatura electronica. Informatii detaliate privind sursele si lista categoriilor de date colectate din surse terte sunt disponibile in CGB-PJ, respective in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii.

Banca nu prelucreaza datele biometrice din sistemul biometric al dispozitivului mobil al Utilizatorului utilizat pentru autentificarea in Aplicatia Raiconnect, cum sunt amprenta digitala si imaginea faciala a Utilizatorului. Aceste date si modelele biometrice asociate acestora sunt si raman stocate pe dispozitivul mobil cu sistem de operare iOS (10+) sau Android(5+) pe care Utilizatorul isi instaleaza Aplicatia Raiconnect si se supun regulilor de prelucrare, inregistrare, stocare, comparare stabilite si comunicate prin intermediul dispozitivului respectiv.

In anumite situatii, in vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare mentionate in prezentul document, Banca poate sa prelucreze date cu caracter personal apartinand altor categorii de persoane vizate, fara a beneficia insa de modalitatea practica de a asigura in mod direct informarea acestor categorii de persoane. In acest context, este responsabilitatea Utilizatorului (conform prevederilor incluse in CGB-PF, respectiv in CGB-PJ si in Politica de confidentialitate a Bancii) sa informeze persoanele in cauza cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter personal si sa obtina consimtamantul acestora privind prelucrarea datelor, in masura in care este necesar, potrivit cerintelor aplicabile. Aceste prevederi sunt aplicabile si in ipoteza in care fotografia incarcata de catre Utilizator in cadrul serviciului Raiconnect reflecta imaginea altor persoane fizice decat Utilizatorul. In cazul in care Utilizatorul furnizeaza Bancii date cu caracter personal apartinand altor categorii de persoane vizate, Utilizatorul are obligatia de a furniza numai date exacte si actualizate. In acest sens, Banca poate utiliza datele de contact apartinand unor astfel de categorii de persoane vizate in vederea informarii persoanelor in cauza cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter personal.

Refuzul de a furniza datele cu caracter personal poate determina imposibilitatea furnizarii tuturor sau a unora dintre functionalitatile aferente serviciului Raiconnect ca urmare a imposibilitatii Bancii de a indeplini scopurile de prelucrare.

Procesele decizionale individuale automatizate
Pentru a da curs operatiunilor solicitate de Utilizator prin Aplicatia Raiconnect, inclusiv in vederea incheierii Contractelor specifice, este posibil ca Banca sa realizeze procese decizionale individuale automatizate in conditiile detalitate in CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii.

Destinatarii datelor cu caracter personal
Pentru indeplinirea scopurilor de prelucrare, Banca poate dezvalui datele cu caracter personal catre urmatoarele categorii de destinatari: persoana vizata (in masura exercitarii dreptului de acces conform legislatiei aplicabile in materie), reprezentantii Bancii, alte persoane fizice sau juridice care prelucreaza datele personale in numele sau impreuna cu Banca, entitatile din https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/cine-suntem/grupul-raiffeisen-in-romania/ sau https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/cine-suntem/raiffeisen-bank-international/ <Grupul Raiffeisen>, parteneri contractuali ai Bancii si ai entitatilor din Grupul Raiffeisen, altor utilizatori ai Aplicatiei Raiconnect in cazul in care Utilizatorul participa la grupuri de discutii in cadrul Aplicatiei, autoritatea judecatoreasca, autoritati publice centrale, autoritati publice locale.

Durata prelucrarii
In vederea realizarii scopurilor de prelucrare mentionate, Banca va prelucra datele cu caracter personal pe durata indeplinirii serviciilor bancare, precum si ulterior, atunci cand exista o necesitate de afaceri legitima pentru a proceda astfel (de exemplu, pentru a furniza persoanei vizate informatiile solicitate sau pentru a ne respecta obligatiile legale, fiscale sau contabile). Este posibil ca, in urma indeplinirii termenelor legale de arhivare, Banca sa dispuna anonimizarea datelor, lipsindu-le astfel de caracterul personal si sa continue prelucrarea datelor anonime pentru scopuri statistice.

Transferul datelor cu caracter personal
Utilizarea Aplicatiei Raiconnect nu implica un transfer al datelor cu caracter in state din afara UE/SEE. Totusi, in vederea gestionarii operatiunilor solicitate prin Aplicatia Raiconnect, respectiv incheierii Contractelor specifice, Banca poate sa transfere anumite categorii de date cu caracter personal in afara Romaniei, potrivit celor detaliate in cadrul CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii.

Drepturile cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
Utilizatorul beneficiaza de urmatoarele drepturi in contextul prelucrarii de catre Banca a datelor cu caracter personal: dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul la rectificare, dreptul la stergerea datelor („dreptul de a fi uitat”), dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automate si dreptul de a se adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal sau instantelor competente, in masura in care persoana vizata considera necesar. Continutul acestor drepturi este detaliat in cadrul CGB-PJ, respectiv in CGB-PF sau in Politica de confidentialitate a Bancii.
Este posibil ca, in urma solicitarii de stergere a datelor, Banca sa anonimizeze aceste date (lipsindu-le astfel de caracterul personal) si sa continue in aceste conditii prelucrarea pentru scopuri statistice.

Informatii suplimentare si datele de contact ale Responsabilului privind Protectia Datelor
Pentru detalii suplimentare cu privire la activitatile de prelucrare efectuate de catre Banca, precum si cu privire la drepturile de care Utilizatorul beneficiaza in acest context si pentru exercitarea acestora, Utilizatorul poate sa se adreseze Bancii printr-o cerere scrisa, la adresele oricareia dintre unitatile Bancii (pentru lista completa a unitatilor, Utilizatorul poate sa acceseaze pagina https://www.raiffeisen.ro/retea/ ) sau printr-un e-mail catre Banca in acest sens, la urmatoarea adresa: centrala@raiffeisen.ro. De asemenea, Utilizatorul are posibilitatea de a contacta si Responsabilul privind Protectia Datelor la nivelul Bancii, la urmatoarea adresa de e-mail: dpo@raiffeisen.ro.